Porady, jak być dobrym copywriterem
31 października 2021Oto lista wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby być dobrym copywriterem.
Dowiaduj się, co nowego w branży
Niezależnie od tego, czy piszesz dla własnej firmy lub projektu, czy dla kogoś innego jako freelancer, musisz być poinformowany o nowościach w temacie, o którym piszesz. Bycie na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w danej branży pozwoli Ci na pisanie treści wyższej jakości i bez błędów.
Wypracuj swój własny styl
Pamiętaj, że Twój własny styl, jest tym, co czyni tekst naturalnym i co sprawi, że będzie się wyróżniał na tle innych. Nie bój się być sobą, kiedy piszesz. Liczy się jakość treści, ale luzie docenią Twój własny styl.
Zachowaj prostotę
Twórz jasne, proste, nieskomplikowane treści. Wyszukane słowa, środki literackie, zagmatwana i głęboka proza-zostaw to wszystko poetom. Tutaj w internecie, a dokładnie w celu zainteresowania czytelnika i sprzedaży, to nie działa.
Pamiętaj, że w każdych okolicznościach musisz pisać jak najprościej i najbardziej zrozumiale, nawet jeśli jesteś copywriterem technicznym, który musi posługiwać się technicznymi terminami swojej niszy: bo czym innym są słowa, które tylko ta grupa odbiorców rozumie, a czym innym jest to, że możesz przyprawić ich o zawrót głowy metaforami. Ludzie chcą informacji, które mogą przeczytać bez zastanawiania się, co oznacza dane słowo i w jak najkrótszym czasie, w przeciwnym razie nie wzbudzisz zainteresowania swoją firmą i produktami. Dlatego właśnie ten aspekt jest tak ważny.
Ekscytuj i wzbudź emocję u czytelników
Jaki cel ma copywriting? Oczywiście jest to sprzedaż, dostarczanie emocji do swoich tekstów jest podstawą. Jesteśmy ludźmi i lubimy czuć się wzruszeni, rozbawieni, poczuć refleksję i wiele więcej; szczególnie kobiety. Zachwyć swoich czytelników, pokaż im, że tak jak oni, Ty również masz serce i rozumiesz, przez co przechodzą.
Pisz z myślą o SEO i czytelnikach
Choć brzmi to na trudne zadanie, nie jest to takie trudne, a przy odrobinie nauki będziesz w stanie poznać główne techniki SEO, aby pozycjonować swoje treści w Google, co jak wiesz jest skuteczne, aby być znalezionym przez potencjalnych klientów. Chodzi jednak o to, aby stosować techniki SEO, a jednocześnie zainteresować czytelnika treściami, które są dla niego użyteczne. Chodzi o to, by czytelnicy i Google byli zadowoleni z treści. Pamiętaj, że warto znać również takie zagadnienia jak lejek sprzedażowy.
Uporządkuj swoje teksty, umieść podtytuły i sekcje
Nie ma nic lepszego niż wejście do artykułu i odkrycie, że jest on bardzo uporządkowany i czytelny, z podtytułami i sekcjami. Dzięki uporządkowanej treści możesz promować prawidłowy przekaz wiadomości; również czytelnik czuje się swobodnie z tym, co widzi, a gdyby tego było mało, poprawiasz SEO On Page swojej strony.
Naucz się napisać wiele za pomocą niewielu słów
Jest to szczególnie ważne w mediach społecznościowych i email marketingu. W tych przypadkach bardzo długie teksty mogą tylko zanudzić czytelnika; w sieciach społecznościowych użytkownicy chcą się bawić i integrować. Można również informować poprzez te media, ale do tego celu najlepsze są infografiki, łączące przydatne informacje w krótkich tekstach z atrakcyjnymi obrazami.